luni, 2 mai 2011

Tort Cholic


Am vazut un tort asemanator la o emisiune Regele cofetarilor, avea blat pandispan, foi cremsnit, si crema alba, asa ca ne-am gandit sa incercam si noi sa il facem. Cu cat sta mai multe zile este din ce in ce mai bun, cremsnitul se inmoaie si este delicioas.










Ingredinte:



  • 1 pachet foi cremsnit

Blat:





  • 10 oua

  • 10 lg zahar

  • 10 lg faina

  • 1 plic praf de copt

Crema de ciocolata si lichior:


  • 600 g ciocolata alba

  • 600 g unt

  • 18 lg frisca

  • 150 ml lichor de oua (puteti inlocui cu coniac)

Decor:


  • 1/2 margarina sau unt

  • 300 ml apa

  • 4 lg cacao

  • esenta de rom

  • biscuiti

  • bombonele colorate

  • smantana pentru frisca

Blat. Eu am impartit ingredientele in 2 si am facut blaturile pe rand.

Separam albusurle de galbenusuri. Albusurile le batem spuma, dupa care adaugam treptat zaharul si mixam.


Adaugam galbenusurile si amestecam usor cu un tel para de jos in sus.




Punem si faina treptat impreuna cu 1/2 plic praf de copt si amestecam usor.



Punem totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si bagam la cuptorul incins in prealabil. Acum ne apucam si de celalalt blat.


Crema
Ciocolata o rupem bucati si o punem impreuna cu smantana intr-o cratita pe foc.


Amestecam incontinu pana ciocolata se topeste.




Punem crema la racit in apa rece. Dupa ce s-a racit putin adaugam lichiorul si amestecam.




Frecam untul spuma.....


...dupa care adugam crema rece....


....mixam si dam la rece.

Asa arata crema rece.




Decor:
Punem apa, margarina si cacao intr-o cratita pe foc.



Amestecam incontinu, trebuie sa fiarba putin.



Dupa ce am luat de pe foc adaugam esenta de rom si biscuiti sfaramitati pana se ingroasa.


Cand a ajuns la o consintenta din care putem sa modelam o bagam la frigider sa se intareasca.


Din aceasta crema am format un iepuras si o oaie, nu mi-au iesit mie prea bine, dar macar se vede ca sunt munciti :)).


Figurinele le inbracam cu frisca si trasam conturul cu ciocolata topita.




Ansamblare:

Taiem blatul in forma de foaia de cremsnit si invers.


...si taiem si din foaia de cremsnit.


Punem un blat si il insiropam cu un sirop (aprox 1 cana zahar, 1 cana apa, esenta de vanilie)


Peste blat punem un strat de crema.


Peste crema bunem o foaie de cremsnit. Peste cremsnit punem iar un strat de creama.


Peste punem celalat blat pe care il insiropam.


Peste blat punem din nou un strat de crema.


Peste crema punem cealalta foaie de cremsnit.


Imbracam tortul cu crema ramasa, mai mult nivelam.


Batem smantana putin inainte, dupa care adaugam zahar treptat si daca e nevoie si intaritor de frisca si mixam.


Ornam tortul cu frisca, eu am luat deoparte putina frisca in care am pus un strop de colorant verde care semnifica iarba.


Punem figurinele pe tort, cu putina cicolata topita am scris Paste Fercit!, pe marginile tortului am pus bombonele colorate si am avut si niste oua micute de ciocolata.




O sectiune a tortului.



Un comentariu:

  1. imi place blogul vostru e tare fain .succes in continuare ,poate cine stiie participati la concursuri de gastronomie

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...