duminică, 31 iulie 2011

Tort mousse din 3 feluri de ciocolata


Nu am ce descrisere sa-i fac decat ca este foarte bun mai ales pentru cei care iubesc ciocolata.
Ingrediente:
Blat:
  • 3 oua
  • 3 lg zahar
  • 1 lg varfuita cu cacao
  • 2 lg faina
  • 1/2 plic praf de copt
Mousse ciocolata alba:
  • 2oo g ciocolata alba
  • 150 g frisca lichida
  • 200 g smantana
  • 1 pliculet gelatina
Mousse ciocolata cu lapte:
  • 2oo g ciocolata cu lapte
  • 150 g frisca lichida
  • 200 g smantana
  • 1 pliculet gelatina
Mousse ciocolata amaruie:
  • 200 g ciocolata amaruie
  • 150 g frisca lichida
  • 200 g smantana
  • 1 pliculet gelatina
Blat:
Separam albusurile de galbenusuri si batem spuma albusurile. Apoi adaugam treptat zaharul si mixam.

Adaugam galbenusurile si amestecam cu un tel para usor de jos in sus.

Punem cacao si amestecam usor de jos in sus.

Dupa care adaugam si faina cu praful de copt.

Rasturnam compozitia intr-o tava rotunda si il bagam la cuptorul preincalzit, la foc mediu (pana trece testul scobitorii)

Mousse de ciocolata alba:
Intr-o cana punem 100 ml apa rece in care amestecam gelatina si o lasam 10 minute sa se umfle.Batem smantana cu un strop de frisca lichida dupa care o bagam la frigider.

Intr-o craticioara rupem ciocolata si adaugam frisca lichida, apoi punem cratita pe baie de aburi pana se topeste ciocolata.

Gelatina o topim pe baie de aburi (nu o fierbeti) pana devine lichida.....

.....si o rasturnam peste ciocolata topita putin calduta dupa acre amestecam pana la omogenizare.

Adaugam peste crema smantana, amestecam bine si dam la rece pana se ingroasa putin (cat sa nu mai fie zeama pt ca altfel se duce pe sub blat)

Mousse de ciocolata cu lapte:
Procedam la fel ca mousse-ul de ciocolata alba.

Mousse de ciocolata amaruie:
Procedam la fel ca celelalte 2 mousse-uri.

Ansamblare:
Punem blatul rece in farfurie si desupra punem inelul detasabil. Peste turnam mousse-ul de ciocolata alba putin intarit ca o smantana si dam la frigider pentru o ora.(nu bagati in congelator pentru ca gelatina se va distruge, am patit-o si dupa mi-a spus mama ca si ea a patit la fel cu racitura)

Peste turnam mousse-ul de ciocolata cu lapte si dam la rece pentru o ora.

Si la final turnam si mousse-ul de ciocolata amaruie.

Dupa ce s-a intarit bine de tot (in aceasta poza este 1 mousse si jumatate de ciocolata neagra, celor din familia noastra le place mult ciocolata amaruie) .......

.......putem sa il ornam cum vrem. Va voi arata 3 posibilitati:

Este primul tort de acest gen si am avut ghinionul sa luam o gelatina proasta care nu s-a intarit nici in paharul cu apa si una peste alta l-am bagat si incongelator)L-am imbracat in frisca sa nu se mai vada ca au gazut bucati din el:)), am pus niste floricele din napolitana si cateva bucle de ciocolata. Cu toate asta tortul a fost foarte apreciat.

Acest tort l-am daruit cadou. Pe laterale are niste tablete de ciocolata si sus niste floricele de napolitana, frisca, ciocolata rasa si alune de padure tocate marunt.
Si insfarsit ultimul tort, tot cu tablete de ciocolata pe margini, cu o floricica de napolitana in mijloc si cu cateva moturi de frisca in care am infipt ciocolata neagra si alba, cioclata rasa, alune de padure tocate marunt si niste melcisori de ciocolata alba.
Si pentru incheiere o felie de tort.

33 de comentarii:

  1. Buna,

    Poti sa imi spui ce smintina ai folosit? Adica e smintina pe care o cumperi, ca Napolact de exemplu sau este tot frisca lichida dar naturala?

    Multumesc,

    Gabi Bacila

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua, o intrebare va rog: smantana ce se foloseste la crema mousse este smantana normala sau smantana dulce, de gatit etc? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Am folosit smantana normala din comert la galetusa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicioss. Multumesc pentru reteta si pozele sugestive.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua, am si eu o intrebare: cum faceti floricelele si frunzele pentru decor? Am inteles ca din napolitana dar cum?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna! Floeicelele acelea nu sunt facute de noi :D, se gasesc de cumparat de la Dr. Oetker.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna! Ce marime are forma de tort in care l-ai facut?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna. As avea si eu doua intrebari : 1.Ce gelatina ai folosit?
    2.In cazul in care as folosi foi de gelatina cate ar trebui pentru fiecare crema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit gelatina de la dr oetker. Din pacate nu stiu sa iti raspund la a doua intrebare pentru ca nu am folosit niciodata foi de gelatina. Succes!

      Ștergere
  9. Foile de gelatina nu sunt bune ,nu intaresc produsul,granule de al dr Otker sunt mult mai eficente si se foloseste un pliculet la 500 gr compozitie !

    RăspundețiȘtergere
  10. Iese cam acrisor.Cred ca din cauza smantanii... poate ca ar trebui folosita smantana pentru gatit, nu din cea la galetusa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Care e faza cu inelul detasabil?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este tava de tort cu peretii detasabili. Aici am folosit doar peretii, dar merge ansamblat tortul direct in tava, nu neaparat pe o farfurie. Este mai bine (mai usor) de folosit o astfel de tava, pentru ca nu trebuie sa mai folosim folie alimentara pentru a imbraca tava si deoarece marginile tortului ies drepte. Sper ca te-am ajutat :)

      Ștergere
  12. itrebare..cat praf de copt se pune in blat?nu gasesc specificat..merci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scuze, nu am observat ca am omis acest lucru. Jumatate plic de praf de copt, merge chiar si mai putin.

      Ștergere
  13. zahar nu se adauga in creme este destul cat contine frisca smantana si ciocolata???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este suficienta. Crema nu are deloc zahar. Posibil ca frisca lichida sa fie putin dulce, dar depinde de marca.

      Ștergere
  14. buna.. ce frisca ai folosit pentru ornat deasupra ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit o smantana mai grasa in care am pus si intaritor de frisca, la fel de bine se poate folosi smantana pentru frisca

      Ștergere
  15. buna. am o rugaminte: puteti spune exact ce marca de smantana si ce marca de frisca ati folosit? pentru ca cineva a spus ca a iesit cam acrisor din cauza smanatanii si poate ar fi mai bine smanata de gatit. difera mult gustul diferitelor smantani la galetusa ... multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu stiu cum de a iesit acrisor. Am facut aceasta reteta de multe ori cu diferite smantani si a iesit. Nu am folosit mereu o anumita marca, doar o smantana cu 20% grasime,iar ca frisca lichida am folosit hulala sau pilos.

      Ștergere
  16. Buna,poti sa mi spui ce consistenta are crema?e mai moale ca un mousse sau mai tare?merci....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu inteleg exact la ce va refeferiti. Cum adica mai moale ca un mousse, este crema mousse. Cand inca nu s-a intarit de la gelatina are consistenta unei smantani mai lichide.

      Ștergere
  17. Dacă cineva ar fi mai atent la rețeta postata ar observa ca nu are logica modul de realizare a cremelor de ciocolata. Ce sens are sa topești ciocolata împreuna cu frișca lichida si apoi sa te chinui sa Bati smântâna si sa o încorporezi. De asemenea, modul imprecis si inexact de realizare nu duce la nimic sigur. Am încercat de 2 ori rețeta. Prima data am zis ca sunt eu tâmpită, si ca de aia nu iese mouse-ul cum trebuie. Apoi mi-am dat seama ca procedura si cantitățile nu sunt corecte. Așa ca am "reparat " eu din mers.
    Va propun sa gândiți responsabil când postați niște Rețete aiurea. E păcat de atâta risipa de ingrediente de calitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi ne-am intrebat de ce frisca lichida trebuie topita cu ciocolata si apoi sa bati separat smantana. Intradevar nu are logica, dar am respectat reteta asa cum este. Mai intai am cautat si alte retete si la toate se procedeaza la fel, iar eu pot sa spun ca mi-a iesit mereu si am facut-o de multe ori exact asa cum scrie aici. Procedura poate nu are logica, dar cantitatile ce au?

      Ștergere
  18. buna si cat este un pic de frisca? de ce nu se bate tot mousul doar o parte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 2 lg cam asa, la a doua intrebare nu stiu sa raspund, nu am incercat si altfel.

      Ștergere
  19. Eu am o problema :( blatul meu satrans si este mai mic dect cercul. De ce? Ce e de facut? :(

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...