marți, 5 aprilie 2011

Tort de post (caramel si piersici)





Am facut acest tort pentru ziua mamei, a implinit 40 de ani, incodata La multi ani!. Reteta am luat-o de pe culinar, doar ca i-am facut cateva modificari. Pozele au fost facute in graba, mai ales prima :D



























Ingrediente:



2Blaturi de cacao


  • 1 cana zahar

  • 2 plicuri zahr vanilat

  • 1 cana apa minerala

  • 1 plic praf de copt

  • esenta de rom

  • 2 lg cacao

  • 14 lg faina


Blat de mere:


  • 75 g zahar ( 3 lg pline)

  • 200 ml apa

  • 50 ml ulei

  • 3 lg nuci

  • 2 mere

  • 1/2 plic paraf de copt

  • faina cat cuprimde

Crema de caramel:



  • 1/2 cana zahar

  • 250 ml apa

  • 2 lg jumatade pline cu faina

  • un sfert de pachet margarina

  • cacao

  • esenta de care doriti


Crema de piarsici:



  • 1 l de zeama de compot (eu am pus 600 ml zeama de compot si restu apa)

  • 2 plicuri budinca de vanilie

  • cam 2 lg de zahar

  • 1 pachet margarina


Preparare:

Blat de cacao:


Se pot face amandoua o data si la sfarsit blatul sa fie taiat in doua, dar eu le-am facut pe rand. Se amesteca intr-un vas 1/2 cana apa, 1/2 cana ulei si 1/2 cana zahar cu un pliculet de zahar vanilat pana ce se topeste zaharul



Se adauga 1 lg cacaoa, esentele, praful de copt si 7 lg de faina treptat.





Se tapeteaza tava cu hartie de copt





si se da la cuptorul preincalzit la foc potrivit(eu lam lasat la foc mic) pana trece testul scobitorii.





Blat de mere:



Se rad merele.




Se pune zaharul la caramelizatintr-o cratita si se amesteca.



Se adauga apa fierbinte, aveti grja la pasul acesta, ca ies aburi fierbinti.





Cand apa caramelizata s-a racit se adauga peste mere si nuca macinata





Apoi se adauga faina, praful de copt si esenta. Trebuie sa iasa un aluat destul de gros.





Se pune aluatul intr-o tava tapetata cu hartie si se baga la cuptor.





Crema de caramel:


Se caramelizeaza zaharul.





Se da de pe foc, se adauga faina si se amesteca bine de tot.




Peste se adauga apa fierbinte, iar atentie la procedeu...




...si se da pe foc pana devine asa:




Se lasa la racit...





..dupa care se aduga margarina, esenta si se mixeaza.





Pe urma se aduga cacaua si se amesteca bine.





Crema de piersici:


Se pune apa si compotul intr-o cratita pe foc.





Se adauga paraful de budinca





si se lasa sa fiarba (se amesteca in continu) Dupa aceea se adauga zaharul.





Se lasa sa se careasca putin si se adauga margarina.





Ansamblare:


Pune un blat de cacao.





Peste blat punem cubulete de piersici din compot.





Peste punem crema de piersici.






Peste punem blatul de mere.




Deasupra intaindem crema de caramel. Peste crema punem celalalt blat de cacao cu atentie sa nu se rupa si peste el punem cateva bucatele de pirsici.




Dupa aceea il imbracam in crema.




In final eu am topit putina ciocolata pe care am pus-o pe deasupra(fructele nu stau pe el :(( )





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...