joi, 1 septembrie 2011

Kugelhopf


Acest Kugelhopf va va duce exact in inima Alsaciei unde este o specialitate regionala, mancata deobicei duminica la micul dejun al familiei: un fel de "cozonac"briosa usoara cu un amestec de alune si stafide marinate pentru a sporii placerea.
Am modificat putin reteta pentru ai adauga un plus de aroma(am pus coaja de lamaie si esenta de rom)

Ingrediente:
  • 120 ml lapte
  • 3 oua
  • 210 g unt
  • 1/2 lgt sare
  • o ceasca zahar
  • 580-600g faina
  • 3/4 cub drojdie
  • 50g alune de padure
  • 150g stafide
  • coaja de la 2 lamai
  • 1 sticluta esenta de rom

Marinam stafidele in apa sau alcol(eu le-am pus in apa cu putina tuica). Reteta am facut-o la masina de paine si am pus ingredientele in urmatoarea ordine:laptele in care am dizoltav drojdia, ouale,untul,sarea,zaharul, faina, coaja de portocale si esenta de rom si am lasat robotul sa framante. Dupa ce a framantat in jur de 15-20 min, am adaugat alunele si stafidele, dupa care am lasat robotul sa-si faca treaba:), daca nu aveti robot, framantati aluatul in continuare(trebuie sa aiba asemanatoare cozonacului) dupa care lasatialuatul sa creasca un timp. Pe urma puneti compozitia in ce forma doriti si lasati sa creasca. Dupa ce a crescut coacetil la foc mic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...