vineri, 10 septembrie 2010

Placinta cu mere



Cand am fost sa adunam mure, era si un mar paduret, asa ca mama sa gandit sa culegem cateva mere pentru o placinta. Foarte buna ideea, doar ca doar eu am curata merele :)), mi-a luat 3 ore :D ;). Sora mea, Manuela, facea prajitura cu mure si nu mai avea cina sa ma ajute, mama avea treba...
Prajitura a fost foarte buna :)


Pentru ca au fost mai multe mere am folosit o tava mai mare si am duplat cantitatile pentru foi. O sa scriu prima data cantitatea normala si pe urma canitatea pe care am folosit-o eu.


Umpluture
2kg mere -3 kg mere
zahar dupa gust
scortisoara dupa gust
Curatam merele de samburi si le dam la robot.Adaugam zahar si scortisoara. Daca este prea multa zeama putem pune biscuiti cat este necesar.


Compozitia I
18 lg faina - 36 lg faina
9 lg ulei - 18 lg ulei
drojdie cat o nuca
1 ceasca apa calduta -2 cesti apa calduta



Se dizolva drojdia in putina apa. Separat se pune apa,uleiul si faina. Se amesteca cu drojdia si se face un aluat.


Compozitia II

Se amesteca:

9 lg faina -18 lg faina
9 lg ulei -18lg ulei

Aluatul de la compozitia I se da in doua, se intinde foaie si peste el se intinde compozitia II si se impacheteaza.




Se lasa 5-10 min sa se odihneasca

Apoi se face foi.



Punem foaia in tava.
Peste punem merele, apoi punem cealalta foaie.


Bagam placinta la cuptor la foc mic.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...