luni, 20 septembrie 2010

Prajiture cu mure




Am fost la padure si am cules mure pentru ca mama vroia sa faca dulceata, dar nu am gasit multe asa ca am facut aceasta prajitura cu mure.

Blat
  • 7 oua
  • 150 gr zahar
  • 8 lg faina
  • 1 pliculet praf de copt
  • 1 pliculet zahar vanilat
Sirop
  • 100 gr zahar
  • 100 ml apa
  • esenta de rom
Crema
  • 300 gr mure (eu am pus mai mai mult cred ca 500 gr)
  • 100 gr zahar
  • 500 gr frisca lichida (eu am pus 6oo gr)
  • 2 pliculete de gelatina
Ornat
  • 2 pliculete gelatina
  • mure
Blat
Albusurile le batem spuma dupa care adaugam treptat zaharul si zaharul vanilat.
Adaugam galbenusurile si amestecam usor de jos in sus . Punem si faina treptat cu praful de copt si amestecam de jos in sus.

Punem aluat in tava si il bagam la cuptor.













Sirop
Caramelizam zaharul, iar cand este deja lichid, turnam apa si amestecam pana se dizolva. Dupa ce se raceste, turnam putina esenta de rom.

Crema
Facem un piure de mure, iar 4 lg din piure le punem pe foc pana se incalzeste bine. Luam de pe foc si dizolvam in el gelatina. Lasam sa se umfle. Intre timp batem bine frisca, apoi o amestecam cu piureul.


Punem gelatina iarasi pe foc mic pana devine lichida, apoi o amestecam cu telul para cu amestecul de frisca si mure.
Taien blatul in doua. Insiropam blatul si peste punem cam 3/4 din crema, dupa aceea punem si cealalt blat, il insiropam si pe acesta, apoi punem restul de crema ramasa. Deasupra punem murele si gelatina preparata ca pe plic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...