luni, 26 decembrie 2011

Casuta de turta dulce


Am vazut multe casute pe net si de 2 ani tot vrem sa facem si noi una, asa ca anul acesta ne-am apucat de treaba. Casuta noastra a fost foarte apreciata in familie. Liviu, fratiorul nostru de 3 ani cand a vazut-o a zis "uau..... casuta", iar una din verisoare care este in cls a II-a a spus"voi fetelor ma uimiti". Reteta am luat-o de aici.

Ingrediente :

Aluat:
  • 650-750 gr faina
  • 230 gr unt
  • 250 gr zahar brun
  • 2 oua
  • 360 ml miere
  • 1/2 lgt praf de copt
  • 3 lgt scortisoara
  • 1 lgt nucsoara
  • un varf cutit piper
  • 1 lgt sare
Royal Iceng (lipiciul)
  • 3 albusuri de ou
  • 600 gr zahar
  • coloranti pt a colora royal-ul, in acest caz, cand puneti coloranti trebuie sa adaugati mai mult zahar
Pregatim un aluat din toate ingredientele. Amestecam untul cu zaharul brun,
Adaugam mierea si ouale si in final faina cu condimentele.
Se framanta un aluat asemeni celor pentru biscuiti, dupa care se infasoara aluatul in folie alimentara si se da la rece pentru cateva ore. E foarte important ca aluatul sa stea la rece pentru a putea fi mai usor de modelat.
Intre timp ne construim sabloanele pentru casuta.
Dupa ce scoatem aluatul de la frigider il intindem foaie de 0,5-0,7 mm grosime, punem sablonul pe el si incepem sa decupam.
Dam partile de casuta la cuptorul preincalzit si le coacem(eu le-am copt la foc mic, imi era frica sa nu se arda).
Cat lasam piesele din casuta sa se raceasca facem Royal-ul. Batem albusurile spuma, dupa care adaugam treptat zaharul (ar fi bine sa nu depasiti cantitatea de zahar deoarece devine prea greu royal-ul si se poate darama casa).
Acum incepem sa asamblam casuta, dupa care o decoram dupa bunul plac.





Sarbatori Fericite!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...