duminică, 12 februarie 2012

Bunatati dospite pe toate gusturile

Am avut pofta de ceva dospit asa ca m-am apucat de treaba. Ca sa impac toate gusturile am folosit mai multe umpluturi, tatei si fratiorului le plec mai mult cu rahat, noi am vrut si cu mac, iar cu nuca le place tuturor.

Ingrediente:
600 g faina
ulei
170 ml lapte
2 oua si un galbenus
130 g zahar
3/4 cub drojdie
un praf de sare
coaja de lamaie si portocala

Umpluturi:
cu nuca:
1 albus de ou
zahar
nuca macinata
cacao
cu mac:
100g mac macinat
60 g zahar
1 plic zahar vanilat
100 ml lapte
cu rahat:
rahat taiat cubulete

Drojdia se dizolva in laptele caldut, in care se pune o lgt de zahar, apoi din toate ingredientele se framanta un aluat care il lasam sa creasca pana isi dubleaza volumul. (eu am pus masina de facut paine la treaba in locul meu ;) )
Pt umplutura cu nuca batem albusul spuma cu zaharul dupa care adaugam nuca si cacao.
Pt umplutura cu mac punem toate ingredientele intr-o cratita pe foc...
si o lasam sa fiarba pana ce macul absoarbe laptele si astfel compozitia se ingroasa.
Iar pt a treia umplutura taiem rahatul gubulete mici.
Impartim aluatul in 3. Luam o parte si o intindem, iar peste intindem nuca.
Rulam foaia.
Taiem ruloul in doua, dar avand grija ca in partea de sus sa nu il taiem de tot pentru a ne fi mai usor sa impletim....
...Dupa care impletim astfel in cat partea in care nuca se vede sa fie in sus.
O punem in tava tapetata cu hartie de copt si o ungem cu ou.
Luam o alta parte din aluat si o indindem astfel incat aluatul sa fie destul de subtire, apoi taiem foaia in patrate in functie de cat de mari dorim sa fie cornurile.
Luam un patrat si intindem macul pe toata suprafata.
Dintr-un colt il rulam si ii dam forma de corn.
Le ungem cu ou si le bagam la cuptorull preincalzit la foc mediu.
Intindem si ultima bucata de aluat pe care o taiem fasi de 2,5 cm latime.
Pe fiecare fasie punem cubulete de rahat.....
...si lipim marginile astfel incat sa prindem la mijloc rahatul.
Luam fiecare fasie si o rulam astfel incat sa obtinem o spirala. Le dam cu ou si le bagam la cuptor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...